Sanatçı Sohbetleri: Ergin İnan

Türkiye’nin ilk Sanat Danışmanı ve Sevil Dolmacı Art Consultancy Kurucusu Sevil Dolmacı, Ergin İnan ile sanat üzerine yaptığı röportajını OGGUSTO’da kaleme aldı

Eserlerinizin çıkış noktası nedir?

Eserlerimin çıkış noktası gönlümün içidir diyebilirim. Beynim sadece onları yönlendiriyor. Resim yapmak çocukluğumdan beri hep içimde var olan bir şeydi. Mevlana’nın ‘’Sadece susayan suyu değil, su da susayanı bulur.’’ dediği gibi zamanla bir şeyler bende yerini buldu tabii bende ondaki yerimi. Senelerce çalışmak ve bu sürede edinilen bilgi dağarcığı da çok önemli. Çünkü zaman zaman farklı düşüncelere yöneliyorsunuz. Fikir resimden sonra geliyor, yani önce resmi yapıp sonra düşünüyorum. En son yaptığım ikili yüzlerin çıkış noktası; varoluşu ‘iki’ olarak görmem ve yaradılıştan sonra ikiye bölünmek kavramı. Resim yapmak benim için kendim olmak. Yemek yemek, su içmek gibi…

Kullandığınız malzeme ve teknikten bahsedebilir misiniz?

Kullandığım malzeme eğitim süreci içinde gelişti. Eğitime başladığım günden itibaren kendimi yetiştirdim. Münih Akademisi’ne gitmem, boya teknolojisi ve klasik resim hakkında benim için faydalı oldu. Fakat sadece teknik bilmek de yetmiyor. Boyaların içinde yüzmek lazım. Zamanla kendi akrilik ve yağlıboya tekniğimi buldum. Bazı teknikler süreç ister örneğin yumurta temperası, aspera teknikleri. Benim için özel bir yeri olan ‘7. Gün’ 1983’lerde bitirdiğim bir resmim ve o teknikte belli bir süre çalıştım. Akrilik boya hayatıma girdiğinde ise resimlerim de değişti. Daha kendini var eden, göze gelen renkleri Osmanlı ve ikili yüzlerde kullandım. Böceği yaparken ise yağlıboyayı kullanıyorum.

Sanat fuarları, müzeler ve bienallere gider misiniz? Favori sanat rotalarınızı paylaşır mısınız?

Fuar ve sergilere giderim. Yurt dışındaki önemli sergileri gezerim. İçime dönük biri olduğum için sanat rotalarımı başkalarıyla paylaşmayı sevmiyorum. Kendi kendimle paylaşıyorum.

Etkilendiğinizi düşündüğünüz usta isimler var mı? Eserlerinizde bu ustalara referanslar var mı?

Öğrencilik yıllarımda Leonardo da Vinci boya teknolojisi açısından beni etkileyen bir isimdi. Jan van Eyck benim için önemli olan usta bir isimdir.

Jan Van Ecyk – The Marriage of Giovanni Arnolfini and Giovanna Ceramic

Para limitiniz olmasa almak istediğiniz eser ne olurdu?

Leonardo da Vinci’nin eserlerinden almak isterdim.

Leonardo Da Vinci – The Last Supper

https://www.oggusto.com/blog/detay/2359/sanatci-sohbetleri-ergin-inan.html