ARTIST / Artist
Rafael Gomez Barros, Bogotá, Kolombiya’dan olup, Jorge Tadeo Lozano Üniversitesi’nde Güzel Sanatlar eğitimi almıştır. Eserleri, Kolombiya’nın şiddet tarihi, siyasi mücadeleler ve birey ile toplum arasındaki gerilim, kimlik ve anonimlik gibi temaları ele almaktadır.
Erken dönem eserlerinde, Even the Soil is Half Breed (1999) ve Urns (2000) gibi eserlerinde, Barros şiddet nedeniyle kimlik kaybını, eksik özelliklere sahip veya dikilmiş derisiyle yüzleri tasvir ederek zorla suskunlaştırılmış ve yeniden yapılandırılmış kimlikleri simgeler. We Are 井 (2013-2018) adlı yerleştirmesi, ağaçları fiberglas tibia kemikleri üzerinde yerleştirerek Kolombiya’daki şiddet tarihine dayanan gömme çukurlarını temsil eder ve bu anonim mezarlarda kaybolan hayatlara saygı gösterir.
Living Dead (2014) adlı eserinde ise siyasi kaçakların ruhlarını betimler. Betonu ağaç gövdelerine yerleştirilen küplerle, direnişi ve hayatta kalmayı simgeler. The Speciality of The House adlı eserinde ise, kendini tatmin etme ve geçici zevklerin kırılganlığını ele alırken, Patronus (2015) adlı eseri, insan davranışının toplumsal şekilde nasıl öğrenildiğini ve sosyal kalıpların bağlama göre nasıl değişebileceğini gösteren bir metafordur.
En bilinen projelerinden biri, House Taken (2008-2018), Kolombiya Ulusal Kongresi gibi yapılar üzerinde yerleştirilen insan kafatası kalıplarından yapılmış karınca heykelleriyle, zorunlu göç ve küreselleşme dinamiklerine karşı bir eleştiridir. Son olarak, Strength (2018) adlı eseri, birlik ve ısrarı temsil eden 70 tonluk çimento yumruklardan oluşur. Bu eser, insan ısrarı birleştiğinde nihai mağlubiyetlerin mümkün olmadığını vurgular ve izleyicileri kendi yumruklarını eklemeye davet ederek eserini büyütmeyi amaçlar.