Sevil Dolmacı İstanbul
Sevil Dolmacı İstanbul
KORELİ ÜNLÜ ÇAĞDAŞ SANATÇI KIM HYUNSIK’İN TÜRKİYE’DEKİ İLK SOLO SERGİSİ SEVİL DOLMACI ISTANBUL’DA
“INTENDED BLANK”
13 KASIM-13 ARALIK 2024, Villa Ipranosyan, Beşiktaş-İstanbul
Sevil Dolmacı İstanbul, Koreli ünlü çağdaş sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk kişisel sergisini sunmaktan mutluluk duyar. “Intended Blank” ismini taşıyan sergi,13 Kasım-13 Aralık 2024 tarihlerinde gerçekleşecek ve sanatçının ağırlıklı olarak bu sene sergiye özel ürettiği çeşitli medya ve boyutlardaki eserleriyle, 2020-2023 arasındaki üretim örneklerinden oluşacak 60 eserlik bir seçki sanatseverlerin beğenisine sunulacak.
Kim Hyunsik, heykel ve resim arasındaki alanda çalışır. Çalışmaları bir taraftan minimalist resimler olarak görünürken, diğer taraftan ağırlıkları ve kalınlıkları açısından düz heykellerdir. Hyunsik, Bernard Waldenfels’in “tekrarın dönüştürücü gücü” kavramını, epoksi-reçineyi dikdörtgen bir panele dökme, sertleştirmek için ısıtma, ince çizgiler oluşturmak için yüzeyi kazıma, çizgileri akrilikle doldurma ve bir kat daha epoksi-reçine dökme işlemini tekrarlayarak uygular.
“Intended Blank” sergisinde Kim Hyunsik, boşluğu malzemenin (epoksi) içine yazarak resim algısına yeni bir kapı açar. Görünen ve görünmeyen arasındaki ‘ara boşlukları’ tasvir etme amacında olan Hyunsik’in eserleri, epoksi-reçine sayesinde izleyenlerin gözlerini yüzeye çeker, onları daha derine bakmaya ve görünür olanın ötesindeki görünmeyenin katmanlarını ve bu katmanlar arasındaki boşlukları keşfetmeye davet eder. Boşluk, hiçlik ve yokluk, Doğu Asya düşüncesinin merkezi bir gündemi ve Doğu Asya estetiğinin orijinal kavramıdır. Batı düşüncesinde “var olmak” sahip olmak iken, hiçlik sahip olmamaktır. Doğu Asya düşüncesinde ise boşluk, yokluk ve hiçlik gibi tüm kavramlar salt yokluk değildir. Aksine, varlığın kaynağı ve varlıkların yaşamasını sağlayan yaşam alanıdır. Doğu Asya resim tarihi boyunca bu felsefi anlayış, resme yansıltılmış ve resimlerde görselleştirildiği biçim, ‘white space’ (beyaz alan) ya da ‘intended blank’ (kasti boşluk) olarak isimlendirilmiştir. Şehirlerde boş alanlar nasıl yeni konutların inşa edilmesine olanak tanırsa, insan vücudundaki boş alanlar da kanın akmasına ve nefes alınıp verilmesine izin verir. İnsan bunun sayesinde yaşamaktadır. Bu sebeple, boşluk yaşamın kaynağıdır. Benzer şekilde, beyaz alan ya da kasti boşluk ta bir resmin yaşamı ve özüdür. Hyunsik’in resimleri, bu sanat görüşünün maddi tezahürüdür ve resmettiği sessiz boşluk sadece hiçlik değil, sonsuzluğun ve Tanrı’nın bir sembolüdür.
Kim Hyunsik Hakkında:
Kim Hyunsik, 1965 senesinde Sancheong, Güney Kore’de doğdu. Seul’de Hongik Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi’nden resim dalında lisans derecesi aldı. Hyunsik, erken dönem Kore çağdaş sanatının temeli olan tek renkli resim tekniğini benimsemiş olup, resmin yeni anlam ve biçimlerini oluşturarak çağdaş sanat tarihinin seyrini uzatmayı kendine hedef olarak belirlemiştir. Sanatçı, Koreli ressam Yun Hyong-keun’un (1928-2007) sessiz resimlerinden, Soyut Dışavurumcu resmin iki ustası Mark Rothko (1903-1970) ve Agness Martin’in (1912-2004) geliştirdiği olağanüstü estetikten ve Çinli usta Ni Zan’ın (1301-1374) beyaz alanından derin etkilenmiştir.
1988 yılında Seul’de kapılarını açan ve o tarihten beri Kore sanat piyasasına öncülük eden ve geçmişle geleceği bir araya getirme hedefinde olan Kore’nin en köklü galerisi Hakgojae Gallery’nin temsiliyetinde olan Hyunsik’in eserleri arasında, geleneksel Kore ve Doğu Asya resmine modern bir yorum getiren canlı, monokrom renk alanlarının yanı sıra kadın başlarının arkasını gösteren hiper gerçekçi görüntüler ve ‘trompe l’oeil’ (gözü yanıltan) şelale manzaraları yer alır.
Hyunsik, Kore’nin yanı sıra Almanya, Belçika, Çin, Fransa ve İngiltere gibi dünyanın farklı ülkelerinde solo sergiler açmış ve pek çok grup sergisinde eserlerini sergilemiştir. Hyunsik’in eserleri prestijli uluslararası sanat fuarlarında da sanatseverlerin beğenisine sunulmuştur. Bunlar arasında, Dongdaemun Design Plaza, Seul, Kore (2014), Busan Bienali, Busan, Kore (2012), Galerie Orem, Paris, Fransa (2010), Galerie von Braunbehrens, Münih, Almanya (2009) bulunmaktadır. Sanatçı, 2014 yılında ‘Korea Tomorrow’ ödülüne layık görülmüştür.
Kim Hyunsik, Ulsan, Kore’de yaşamakta ve çalışmaktadır.