ARTIST / Artist
Gomezbarros, Universidad Jorge Tadeo Lozano’da Plastik Sanatlar eğitimi aldı. Gomezbarros’un geliştirdiği projeler, bireysel ve toplumsal olan, arzu ve gerçeklik, kimlik ve anonimlik arasında kalan gerçekliği sorgularken, bir şekilde Kolombiya’daki siyasi duruma özel bir ilgi gösteriyor.
“House Taken”daki işleri ve heykelsi müdahaleleri, sosyal dokuya evrensel bir sistem ve aracı olarak işlenen şiddete atıfta bulunuyor. “Rattles and Urns”deki işleri ise zihnin doğası, hayatın kırılganlığı, ölüme karşı direnç temalarıyla güçlü bağlantılar içerirken; kendisinin ritüel ve tekrara olan ilgisi, onu üretmeye itiyor.
Gomezbarros’un eserleri montaj koşullarına tabi değildir. Pek çok eserinin fiziksel ve kurumsal olanakları üzerine yaptığı yoğun bir çalışmanın ardından, stüdyosunda başlayıp, tamamlanması bazen yıllarca süren bir dizi öneriyle ortaya çıkan bir çalışma planı geliştirmiştir. Biyolojik bir metaforu benimseyerek, eserlerinin kelimenin tam anlamıyla “büyüdüğünü” söylemekte fayda var. Bu anlamda, “House Taken” (2008-2015) gibi bir yerleştirme, sanatçının modülüne (insan kafatası kalıbı) uyguladığı bir incelemenin bir parçasını, bir galerideki birikiminden (apolitik beyaz kova), istilacı bir karıncaya benzer bir bedenin şekline (kamusal alan sorunsalı) geçerek sona erene kadar değiştirmek için dönüşebilir.