Unreal teknolojisini sanatla buluşturan dünyadaki sayılı isimlerden İsmail Kemal Çiftçioğlu’nun çalışmaları, gizemli bir dünyanın kapılarını açıyor.
İsmail Kemal Çiftçioğlu, 11 Eylül 1986 yılında Mersin’de doğdu. İlk ve orta eğitimini Mersin’de tamamlayan sanatçı, üniversiteyi kazanınca İstanbul’a taşındı. Yeditepe Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nü kazandı. Başarılı bir öğrenci olan İsmail Çiftçioğlu, o yıllarda dijital illüstrasyonlarıyla öne çıktı ve daha öğrenciyken iki solo sergi gerçekleştirdi.
Genç sanatçı, kısa sürede uluslararası çevrelerin de dikkatini çekti. İllüstrasyon çalışmalarını görsel efekt teknikleri ile birleştirerek kendine özgü bir üslup geliştirdi. Konularını Antikçağ’dan, mitoloji’den alan Çiftçioğlu, tarihi/geçmişi, yeni/fütüristik/teknolojik bir kurgu ile birleştirdiği, deneyime açık illüstrasyonlara imza attı. Geçmişi en yeni teknoloji ile simüle eden sanatçı, sinema dünyasının da dikkatini çekti ve bu sektörde de çalışmalar yaptı. Çiftçioğlu, bu çalışmaların yanında üretimlerine devam etti ve 2007 yılında CG Channel Best Matte Painting ödülünü kazandı. 2015 yılına kadar görsel efekt yönetmenliği ve tasarımı ile sanat çalışmalarını beraber ilerleten sanatçı, 2015 yılında kendi film çalışmalarını da gerçekleştirdi ve bu dönemde ödüllü iki adet kısa filme imza attı. Çektiği yarım saatlik “Eski Dünyanın Orduları” adlı bilimkurgu filmi, sanatçının hayal gücünün sinemasal yansıması olarak oldukça beğeni topladı ve ulusal & uluslararası medyada önemli kritikler tarafından olumlu dönüşler aldı. Yine aynı yıl, yapımcı ortağı Bahar Baziki ile RealityArts Studio’yu kurarak kendisinin daha özgür olacağını düşündüğü video oyun sektörüne atıldı. Yaptığı sürreal çalışmalar, bu kez Voidrunner adlı sürreal-saykodelik uçuş oyununda hayat buldu. Söz konusu oyun, sanatçıya uluslararası iki ödül kazandırdı. Birisi dünyanın en büyük gerçek zamanlı teknoloji şirketi Epic Games’ten aldığı Unreal Dev Grant Ödülü, diğeri ise günümüzün en büyük dijital oyun dağıtım platformu olan Steam’in kullanıcılarından on binlerce oy ile kazandığı Steam Greenlight ödülü oldu.
Unreal ödülünü 2020’de ikinci kez kazanan Çiftçioğlu, stüdyosunda yoğun bir şekilde çalışırken The Cycle adındaki üçüncü kısa filmini çekti ve pandemi dönemine rağmen yeni bir uluslararası ödülle filmografisini genişletti.
Çiftçioğlu, antik mimariyi soyut tasarımlarla zenginleştirerek Sigmund Freud’un “Tekinsiz Duygu” olarak tanımladığı; hem çok tanıdık hem de tanıdık olamayacak kadar uzak ve esrarengiz hissettiren tasarımlar gerçekleştiriyor. Sanatın belirli bir üslup ve uygulama biçimi ile sınırlandırılabileceğine inanmayan Çiftçioğlu, sanat hayatının ilk yıllarında yağlı boya, sulu boya ve karakalem kullanırken; geleneksel sanat eğitiminin getirdiği bilgi, uzun bir süredir dijital resim, video sanat ve sinema alanında işler üreterek kendi içinde evirdi/dönüştürdü.
Genç sanatçı, Unreal teknolojisini sanatla buluşturan dünyadaki sayılı isimlerden biri. Çiftçioğlu’na göre, günümüzde Star Wars: Mandalorian dizisi ile sinema ve oyun dünyasının arasındaki tüm sınırları kaldıran grafik teknolojisi, özgün sanat çalışmaları yapmak için ideal bir altyapı. Çiftçioğlu çalışmalarında, izleyene gerçek olmayan/gizemli bir dünyanın kapılarını açarken, sanatseverlere aynı zamanda Dali’yi refere eden uçuk bir evren ya da Rembrandt tablolarındaki etkili ışığın izlerini de anımsatmaktadır. Bu etkiyi kamera ve ışık kullanımı ile daha da ilerleten Çiftçioğlu için, teknoloji sadece daha yeni sanatsal akımları deneyimlemek için bir araçtır. Unreal teknoloji ile etkileşimli bir koleksiyon denemesi yapan Çiftçioğlu; “Rüyalar” adını verdiği bu deneysel çalışmalarını birkaç aydır sosyal medya üzerinden yayınlıyor. Genç sanatçı kısa sürede çeşitli dijital sanat sitelerinin ilgisini çekerek Spotlight Artist olarak tanıtılmasından sonra, kullandığı bu teknoloji ile büyük ve kapsamlı bir çalışmanın hazırlığına girişti. Antik Anadolu tarihini, sinematografik olarak ele aldığı, ses ve efektlerle işi daha da dramatik kıldığı yeni bir seri, yeni sezonda gösterilmek/sergilenmek üzere.
Çiftçioğlu, sanat alanında resimden, videoya, kısa filmden, video oyuna kadar birbirini besleyen alanlarda başarılı bir biçimde faaliyet gösteriyor. Yeni sanat sezonunda deneysel, etkileşimli ve mekânı dönüştüren bir iş ile sanatseverlerle buluşmaya hazırlanıyor. Yetenekli genç isim İsmail Kemal Çiftçioğlu, takipte kalınması gereken, yeni teknolojileri kullanan genç başarılı bir isim.